<آيا رويکرد آمريکا در دولت روحاني تغيير مي کند؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1166
نویسنده : کامران وزیری
گفتگوي آريا با احمد بخشايش:          آيا رويکرد آمريکا در دولت روحاني تغيير مي کند؟
 
خبرگزاري آريا- با روي کار آمدن دولت روحاني رويکرد آمريکا  در قبال ايران تغيير نمي کند.
احمد بخشايش اردستاني در مصاحبه با خبرنگار سياست خارجه  خبرگزاري آريا گفت : با روي کار آمدن دولت روحاني رويکرد آمريکا  در قبال ايران تغيير نمي کند. در دولت خاتمي زماني که بحث گفتگوي تمدنها مطرح شد و ايران رويکرد ديپلماسي را اتخاذ کرد  و چراغ سبزهايي را به آمريکا نشان داد و در مسائل افغانستان و عراق به آمريکا کمک نمود واشنگتن ايران را محور شرارت ناميد.
اين کارشناس سياست خارجه افزود: اکنون نيز دو دسته در محافل سياسي آمريکا  حضور دارند دسته اول بر اين باورند که با روي کار آمدن دولت روحاني  نبايد امنيت اسرائيل را به خطر بيندازيم  و منافع رژيم صهيونيستي را از بين ببريم . دسته دوم معتقدند که مردم ايران با انتخاب روحاني به دنبال تغيير هستند  و بايد به دولت جديد ايران چراغ سبز نشان دهيم و به سمت مذاکرات پيش رويم.
 وي در ادامه بيان داشت :در حال حاضر روند مذاکرات ميان ايران و غرب جريان دارد و معاون کاترين اشتون براي ادامه رايزني ها در مرداد ماه با مقامات ايران تماس خواهد داشت ومذاکرات آتي نيز با گفتمان آقاي روحاني پيش خواهد رفت. دکتر روحاني نيز اظهار داشته اند که در شرايط سخت بين المللي گفتمان مقاومت کارساز نيست و بايد رويکرد اعتدال را در پيش گرفت. در صورتي که آمريکائيها حسن نيت نشان دهند و گفتار و عملکرد واشنگتن متناقض نباشد ايران نيز از مذاکرات استقبال مي کند.
 بخشايش درباره نقش ايران در تحولات منطقه نيز گفت: جنگ سوريه جنگ نيابتي ايران و آمريکا است و آمريکا در خصوص حل بحران سوريه بايد با ايران رايزني کند.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: